IBS, Ljubljana
Opis predmeta:
A. Kultura evropskih narodov
Cilj predmeta je usposobiti študente za razumevanje kulturnih razlik med pripadniki evropskih narodov, za razumevanje pomena medkulturnih razlik v mednarodnih podjetjih in pomena komuniciranja za premagovanje medkulturnih razlik v podjetju.
Vsebina:
Najpomembnejša obdobja evropske kulturne zgodovine v zgodovinskem, sociološkem, antropološkem in psihološkem okviru
Razvoj medkulturnih odnosov
Potrebe po medkulturnem komuniciranju
Kulturne razlike v mednarodnih podjetjih
Medkulturno komuniciranje v organizacijah
Vpliv kulturnih razlik na poslovno komuniciranje
Medkulturna kompetenca
Premagovanje medkulturnih razlik v podjetju
B. Poslovna etika
Cilj predmeta je usposobiti študente za uporabo moralnih in etičnih načel, poslovnega bontona, komuniciranja in reševanja konfliktov v mednarodnem poslovnem okolju.
Vsebina:
Temeljni pojmi in pomen etike
Etični problemi v podjetjih, v domačem in mednarodnem okolju (razvoj etike v poslovanju, standardi poslovne morale, etični kodeksi)
Odgovornost podjetij do okolja (zaščita okolja, varnost potrošnikov, etičnost trženja in oglaševanja, poslovna tajnost)
Odgovornost podjetij do zaposlenih v različnih sistemih etike (moralno sporne zadeve na delovnem mestu, diskriminacija pri zaposlovanju, varnost in zdravje na delovnem mestu)
Etika in menedžment
Poslovna etika in kultura podjetja
Poslovni bonton v različnih državah
Načini komuniciranja v problematičnih situacijah v mednarodnih organizacijah
Reševanje konfliktov v mednarodnih podjetjih
Obveznosti študenta: pisni izpit (+ sodelovanje in aktivno delo v okviru predavanj)
Študijska literatura:
- Maxwell,John C. (2007) Ni takšne stvari kot poslovna etika: obstaja samo eno pravilo za sprejemanje odločitev. Velenje: IPAK, Inštitut za simbolno analizo in razvoj informacijskih tehnologij.
- Strahovnik, Vojko (2009) Moralne sodbe, intuicija in moralna načela. Velenje: IPAK.
- Juhant, Janez (2009) Etika I: Na poti k vzajemni človeškosti. Ljubljana: Študentska založba.
- Jelovac, Dejan (2007) Poslovna etika in organizacijska kultura. Ljubljana: Agathos.
- Prašnikar, Janez in Cirman, Andreja (ured.) (2005) Globalno gospodarstvo in kulturna različnost. Ljubljana: Časnik Finance.
- Florida, Richard (2005) Vzpon ustvarjalnega razreda, Velenje: IPAK inštitut.
- Jelovac, Dean (1998) Poslovna etika. Ljubljana: Študentska založba.
- Toplak, Cirila (2003) Združena države Evrope: Zgodovina evropske ideje. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
- Mole, John (1991) When in Rome… A Business Guide to Cultures & Customs in 12 European Nations, New York: American Management Association.
- Crane, Robert (2000) European Business Cultures, Harlow: Pearson.
- Tateisi, Nobuo (2009) Podjetje kot dober državljan: V skupnost usmerjen management za 21. stoletje, Velenje: IPAK.
Gradiva za predmet: dostopna v okviru študentskega inform. sistema fakultete
Informacije, izpitni roki, konzultacije: vojko.strahovnik@gmail.com